ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Aug 5 15:38:40 CEST 2009

Miroslav Lachman wrote (2009/08/05):
> To je docela zajimava informace, jeste nikde jsem necetl o tom, ze by se
> SSD s postupem casu zpomalovaly. Kazdopadne i tak se zatim od tech SSD
> drzim dal.

Ja to zase znam presne naopak :o) Prakticky vsechny zatezove testy SSD,
ktere jsem videl, vychazely dost spatne. Dokazu si je predstavit v NB,
jako systemovy disk, nebo i jako zurnalovaci disk (sekvencni kruhovy
zapis), ale jako vyrovnavaci pamet nebo cokoli s castym prepisovanim
dat se zatim SSD asi jevi jako docela nevhodne (snad jen krome nejvykonnejsi
rady od zminovaneho Intelu) - velke kolisani zapisove rychlosti, mensi
kolisani cteci rychlosti a kratka zivotnost. Prave proto jsem se na ta
SSD ptal, protoze se mi jejich pouziti zdalo dost podezrele - ale jestli
jsou jako zurnal, to bych chapal.