ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Aug 5 12:40:25 CEST 2009

Dušátko Jan wrote:
[...]
> Rad bych varoval s ne zrovna dobrou zkusenosti. Testovali jsme SSD
> pod databazovymi servery. Po dvou tydnech vetsina SSD mela rychlosti
> cteni/zapisu okolo 20MB/s, po mesici na 5MB/s. Vyjimkou byly Intely,
> ktere se docela drzely. Pricemz normalni rychlosti SSD se pohybuji
> okolo 40-60MB/S. Z tohoto duvodu SSD nedoporucuji na intenzivni
> operace nad filesystemem. Pravda, bylo to jenom MySQL, ale zda se,
> ze to stacilo. A pri 96 1TB discich bude limitem ethernet, nikoliv
> rychlost disku, leda by cilem byla co mozna nejnizsi spotreba.
> [...]

To je docela zajimava informace, jeste nikde jsem necetl o tom, ze by se
SSD s postupem casu zpomalovaly. Kazdopadne i tak se zatim od tech SSD
drzim dal.

Nicmene v pripade toho zeleza od Sunu se myslim SSD pouziva jen jako
uloziste pro "zurnal" ZFS, nebo tak neco. Mel jsem tu k tomu i nejaky
clanek, ale nemuzu ho ted najit.

Mirek