ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Wed Aug 5 12:57:07 CEST 2009

> To je docela zajimava informace, jeste nikde jsem necetl o tom, ze by
> se
> SSD s postupem casu zpomalovaly. Kazdopadne i tak se zatim od tech SSD
> drzim dal.
>
> Nicmene v pripade toho zeleza od Sunu se myslim SSD pouziva jen jako
> uloziste pro "zurnal" ZFS, nebo tak neco. Mel jsem tu k tomu i nejaky
> clanek, ale nemuzu ho ted najit.

Jednalo se o test, kdy jsme chteli vytahnout vyssi vykon z disku
a nechteli jsme kupovat velke mnostvi disku. Napad to byl dobry,
jedine SSD co to trochu vydrzely byly od Intelu. Ostatni zacaly
docela prudce degradovat. Momentalne je tam místo 4 SSD v RAID 10
posazeno 12 SATA v RAID 10. Je to stabilnejsi.
Pricina je v chipu snaziciho se rozvazit zatez na jednotlive pameti
z duvodu tepelne zateze. Diky tomu dochazi k fragmentaci, zalezi
pouze na intenzite provozu jak strma krivka degradace bude.

Honza