ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Tue Aug 4 12:52:01 CEST 2009

> 16
> urychlovace. S
> skusenost).
>
> Co to bude za stroj? Muzu potom poprosit o zkusenosti z provozu?
> Napr. lokalni vs. sitove (NFS) maximalni rychlosti, nebo efekt a
> spolehlivost SSD? Vzhledem k planovanemu SW nasazeni se mi totiz
> HW zda tak trochu nekde jinde, a nevidel bych ani tak moc rozdil
> mezi OpenSolaris nebo FreeBSD - takze me to docela zajima,
> dekuji moc ;o)

Rad bych varoval s ne zrovna dobrou zkusenosti. Testovali jsme SSD
pod databazovymi servery. Po dvou tydnech vetsina SSD mela rychlosti
cteni/zapisu okolo 20MB/s, po mesici na 5MB/s. Vyjimkou byly Intely,
ktere se docela drzely. Pricemz normalni rychlosti SSD se pohybuji
okolo 40-60MB/S. Z tohoto duvodu SSD nedoporucuji na intenzivni
operace nad filesystemem. Pravda, bylo to jenom MySQL, ale zda se,
ze to stacilo. A pri 96 1TB discich bude limitem ethernet, nikoliv
rychlost disku, leda by cilem byla co mozna nejnizsi spotreba.
Pri tomto mnozstvi disku by melo byt bez problemu "utavit" podle
rychlosti disku tak 4 gigabitove karty.

Honza