programek mail a virtualni uzivatele v postficu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jun 6 18:06:01 CEST 2009

Vilem Kebrt wrote:

> Dobre a co napriklad vyukove stroje na vysokych skolach kde maji klienti
> vlastni shell a ctou si napr. postu tam ? to v potaz neberes ?

Naopak. Presne takovy stroj jsem mel pred ocima. Jsem spravcem presne
takoveho vyukoveho stroje. Nejednoho. Ale presto nerozumim, co se snazis
rict.

> samozrejme ze klienti musi byt lokalni.ale virtualni mailboxy jsou z
> hlediska tohodle podle me ponekud lepe "prohlizitelne" a "spravovatelne"
> (napriklad tohle pouziva na svy lidi jeden nemenovanej vyskumak v praze 4).

Stejne musim cas od casu zkontrolovat, ktery uzivatel uz neni student a
jeho pristupovy ucet zrusit - prislusne mailboxy mi pri zakladani a
ruseni pristupovych uctu vznikaji a zanikaji "samy od sebe" a cokoliv co
by okolo toho bylo treba delat navic (napriklad zakladani emailoveho
uctu v nejakem separatnim "virtualnim" systemu) by byla docela obycejne
prace navic. Proc ne, kdyby to prineslo nejakou zasadni vyhodu - tu ja
ale zatim nejak (v tomto prostredi) nevidim.

Ale mozna se snazis rict neco jineho a me to jen uniklo. Nebo je problem
v tom, ze ja se bavim o reseni puvodniho problemu tazatele, kdezto ty
resis obecny problem. Nevim.

Jeste jednou rikam, ze tam, kde stejne uzivatelum zakladam shellovy
pristup nevidim ve virtualnim schrankovem systemu zadnou vyhodu ani pro
spravce ani pro uzivatele. A obvlast v pripade, ze si tazatel vyslovne
pral mit moznost pro cteni posty pouzit "in-OS" utility - tam je pouziti
virtualnich schranek spise kontraproduktivni.