programek mail a virtualni uzivatele v postficu

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Sat Jun 6 17:33:15 CEST 2009

Ahoj,
Dan Lukes napsal(a):

> O tom ale rec nebyla - k nejakemu centralnimu mailovemu ulozisti se
> pristupuje typicky pomoci POP3/IMAP a z pohledu klienta je format
> mailboxu v tom centralnim ulozisti irelevantni.

> Zmenu defaultniho ukladaciho formatu lze ocekavat ? Jako, ze
> mail.local zacne ukladat postu v nejakem jinem formatu a mail ji v tom
> jinem formatu zacne cist ? Dost pochybuju.
Tohle melo znamenat ze soudnej clovek asi nebude pouzivat defaultne mbox
kdyz ma k dispozici lip spravovatelnej maildir.
to nemelo se systemovou zmenou samovolnou nic spolecnyho, asi sem se
spatne vyjadril.

> Pozadavek znel "neco, co je v systemu" - a v systemu je tak jedine
> "mail". I kdyz je pravda, ze pozadavek byl ponekud zmatecny - pokud
> budu uzivatelum umoznovat lokalni pristup, tak je zbytecna komplikace
> delat virtualni mailboxy - to jim proste udelam ucet. Stejne musim -
> bez nej si ani "mail" ani cokoliv jineho na tom stroji nepusti. A
> pokud nectu postu lokalne, pak je zase klientovi jedno, jestli je na
> serveru posta ulozena ve formatu A nebo B ...
>
>                             Dan
Dobre a co napriklad vyukove stroje na vysokych skolach kde maji klienti
vlastni shell a ctou si napr. postu tam ? to v potaz neberes ?
samozrejme ze klienti musi byt lokalni.ale virtualni mailboxy jsou z
hlediska tohodle podle me ponekud lepe "prohlizitelne" a "spravovatelne"
(napriklad tohle pouziva na svy lidi jeden nemenovanej vyskumak v praze 4).
vilem