OT - vi nekdo jak presne funguje microsofti RPC over HTTP?

Radomír Tománek rtomanek at epark.cz
Fri May 15 08:07:51 CEST 2009

Díky, mr.google mi tohle vyhodil taky a pak i spoustu jinych odkazu. Ale
nejak jsem se nedozvedel, tak to opravdu funguje.
Z toho, co jsem vypozoroval tak opravdu je na klientovi RPC požadavek
zabalen do https a odeslán na exchange. Tam proběhne rozbalení https,
"převod" zpátky na RPC, zpracování a výsledek je opět zabalen do http a
odeslán klientovi. Tak to říká tcpdump. Ale spojení přesto nefunguje. Pokud
to ale testuji na LAN, nebo přes VPN tak to normálně funguje (samozřejmě
outlook je stále nastaven ke komunikaci rpcoverhttp). Tedy důvod vidím v
komunikaci přes internet - firewall. Vzhledem k tomu, že to nejede z
několika různých klientů sítí, tipl bych si, že viníkem je náš firewall.
Jenže ten je nastaven už několik měsíců stejně (dokonce jsem kontroloval
zálohy konfigurace iptables) a beze změny. Prostě to najednou přestalo
fungovat. Záhada.
Ještě mě napadá že by mohl být problém v certifikátech, které se použijí pro
https, ale ty taky vypadají v pořádku. Takže nápady mi už došly a potřebuji
se někde dozvědět, jak to opravdu funguje...:o((

RaT