pkg_add a pkg_deinstall

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Mar 23 17:04:34 CET 2009

Zbyněk Burget wrote:

> Ja mel spis na mysli variantu takovouto
>
> Aaa <- Bbb
> Aaa <- Ccc
>
> provedu upgrade Bbb, cimz se mi automaticky upgradne i Aaa.
> Diky tomuto muze prestat korektne fungovat Ccc. Existuje tedy moznost
> takoveho optionu, aby se provedl upgrade i Ccc? Nebo je zapotrebi
> provest onen kompletni upgrade (-a)?

Takova option tam podle meho nazoru neni, ono to tim totiz (logicky)
nemuze koncit (tedy option ve smyslu - upgraduj "sousedni" porty, ale ne
ty, ktere jsou pripadne nad sousednim), doslo by tim zase k dalsi
nekonzistenci.
Aaa <- Bbb
Aaa <- Ccc <- Ddd

Dam aktualizovat Bbb, coz ma za nasledek aktualizaci Aaa, pokud by
existovala nejaka option na ty sousedni porty, tak by doslo k
aktualizaci Ccc, kde by se to patrne "melo" zastavit a tim by mohl byt
rozbity port Ddd.
Muselo by to tedy jedine projizdet vsechno horem dolem a to se pak zase
lidi budou divit, ze kdyz daji aktualizovat "jenom jednu extension PHP",
tak se jim zaktualizuje i Perl, cele PHP, Apache, phpMyAdmin, MySQL
client atd...

Je s tim potreba zachazet velmi obezretne a bud aktualizovat opravdu
vsechno pomoci -a, nebo vedet co delam a pak aktualizovat jen smerem
dolu a vyuzit toho, ze dam

portmaster php5-extensions-1.2

a to mi zajisti aktualizaci vsech zavislych extensions, jejich knihoven,
samotneho PHP, Apache... zkratka vseho pod tim.
Nebo naopak zacit od spodu a pouzt -r pro "upward recursive"... treba
kdyz budu upgradovat mysql-client a chci, aby se prekompilovalo i vse,
co na klientskych knihovnach zavisi (treba php, postfix, proftpd...)

Nicmene, pokud bys opravdu takovou option potreboval, verim, ze neni
problem napsat autorovi a pokud by to shledal uzitecne a ne nebezpecne,
tak ji tam prida. Kod, ktery zjistuje zavislosti nahoru i dolu tam uz
je, takze zbyva jen par podminek, ktere to zretezi a nezkuseneho
uzivatele vydesi :)

Mirek