Spolecny / pro vice stroju

Robert Kania konference at gdi.cz
Thu Mar 19 09:45:07 CET 2009

Marian Cerny wrote:
  > Myslim, ze jednoducho by to malo ist pouzitim suboru
/etc/rc.conf.local.
> Tiez mam niektore konfiguraky spolocne pre viacej strojov a specificke
> veci mam v .local verziach.

moc jsem nepochopil jak jsi to myslel. /etc mam spolecne pro vsechny
stroje, takze tim padem i /etc/rc.conf.local. I kdyby tento soubor byl
symlink na treba /conf/... (pokud by kazdy stroj mel svuj vlastni
/conf), tak by to nefungovalo.

Protoze jestli se nepletu tak /etc/rc nacita soubor
/etc/defaults/rc.conf ktery definuje funkci, ktera nacte rc_conf_files
(tedy /etc/rc.conf a /etc/rc.conf.local). Tato funkce se vola pred early
stage spousteni rc skriptu, takze vsechny promenne jsou nactene jeste
pred jejich spoustenim (a i pred mountem disku - rc skript
mountcritlocal, tj /conf by jeste neexistovalo).

Jedine misto, kde by se dalo /conf (nebo neco obdobneho) namountovat je
nahradit skript /etc/rc.initdiskless necim vlastnim (a nastavit
vfs.nfs.diskless_valid) jenze to mi neprijde jako ciste reseni (stroje
nejsou ani zdaleka diskless, nehlede na to ze nechci zasahovat do
existujicich skriptu, jen pridavat vlastni).

r.