Spolecny / pro vice stroju

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Wed Mar 18 20:36:24 CET 2009

> mam externi diskove pole, ze ktereho chci startovat vice stroju. Moje
> predstava je takova, ze vsechny stroje budou mit spolecnou root
> partition mountovanou read-only a vlastni /var, /tmp, ...
>
> Vsechny stroje budou mit stejnou prevaznou cast rc.conf, pouze nektere
> promenne se budou lisit. Potrebuji hlavne nastavit hostname, ip adresy
> a obcas promenne specificke pro sluzby na danem stroji. Nechci pouzit
> dhcp, potrebuji aby ip adresy byly nastaveny staticky.
>
> Snazim se najit reseni, ktere bude co nejspolehlivejsi a nejmene
> nachylne na chyby (pri upgradu atp).

> [...]

Myslim, ze jednoducho by to malo ist pouzitim suboru /etc/rc.conf.local.
Tiez mam niektore konfiguraky spolocne pre viacej strojov a specificke
veci mam v .local verziach.

Existuju local varianty aj inych konfiguracnych suborov, napriklad
periodic.conf.local, loader.conf.local, sysctl.conf.local (od 7.1) a
mozno dalsie.

Marian