freeBSD - vytuhnuti systemu po boot menu

Tomáš Matal tomas.matal at gmail.com
Thu Feb 26 17:44:40 CET 2009

2009/2/26 Dan Lukes <dan at obluda.cz>

> Tomuhle ja nejak nerozumim. Kdyz mluvim o vymene /boot/loader, tak myslim
> loader na disku. Ale ten natahuje system z disku, s CD nema nic spolecneho.
> Ano, pokud bootujes z CD/DVD, tak to ma na sobe svuj loader, ale ten nema
> smysl vymenovat - zaprve ten funguje, za druhe, ten nahrava system z CD, ale
> ne z disku.
>
> Tak mi to skoro pripada, ze tys vymenil loader na CD za diskovy loader z
> 6.x - pak me ovsem neprekvapuje, ze takovy loader si nevsima CD a natahuje
> system z disku, coz se mu ale nakonec nejspis asi stejne nepovede, protoze
> [...]

Rozbalil jsem si ISO 7.1 a ISO 6.4. Na plose jsem si vytvoril slozku, kam
jsem nakopiroval obash 7.1 a nasledne jsem prepsal soubor v te slozce na
plose /boot/loader za ten z te 6.4 verze. Nasledne jsem ty data z te slozky
vypalil na CD a pokusil se o boot z toho CD, coz neslo z toho duvodu, ze to
CD to uplne ignorovalo. Co tedy delam spatne? Zkusil jsem jeste nabootovat
freeBSD 6.4, ale zkoncilo to uplne stejne jako prvni pokusy s bootem freeBSD
7.1. Proste CD nabootuje, naskoci boot menu (1-Default, 2-Witch ACPI
disabled, 3-Safe mode,  4-boot prompt, ..) kdyz necham vyprset casovy limit
nebo zvolim prvni moznost, tak zacne nabihat /kernel/kernel/acpi.ko a tim to
zhasne. Tohle se deje pri bootu 6.4 i 7.1. Priptom openBSD mi funguje v
pohode.