freeBSD - vytuhnuti systemu po boot menu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 26 17:23:02 CET 2009

Tomáš Matal napsal/wrote, On 02/26/09 16:02:
> Zkusil jsem tedy jeste jednou vymenit /boot/loader, ale
> stejne to nepomohlo - to cd se chova, jako kdyby tam nebylo, coz mi prijde
> divny (proste nenabehne ani to menu a bot pokracuje na primarne
> nainstalovany OS.)

Tomuhle ja nejak nerozumim. Kdyz mluvim o vymene /boot/loader, tak
myslim loader na disku. Ale ten natahuje system z disku, s CD nema nic
spolecneho. Ano, pokud bootujes z CD/DVD, tak to ma na sobe svuj loader,
ale ten nema smysl vymenovat - zaprve ten funguje, za druhe, ten nahrava
system z CD, ale ne z disku.

Tak mi to skoro pripada, ze tys vymenil loader na CD za diskovy loader z
6.x - pak me ovsem neprekvapuje, ze takovy loader si nevsima CD a
natahuje system z disku, coz se mu ale nakonec nejspis asi stejne
nepovede, protoze se ztrati v tom z ceho se vlastne boootuje a co ma byt
root (diskovy loader na CD neni moz ozkousena a podporovana varianta).

Takze jeste jednou - proto, aby byl pokus platny (a ja nerikam, ze to
bude reseni - jen pokus o nej) je treba vzit /boot/loader z disku s 6.x
a dat ho na disk se 7.1. Na loader na CD sahat netreba (a dokonce nevhodno).

Rudolf Cejka napsal/wrote, On 02/26/09 15:55:
> ted cekame, az daji mfc do 7-stable a vyzkousime ho. Taky nam nejake stroje po
> upgrade na 7.x nebootovaly a museli jsme na ne dat loader z 6.x :o/

Ja ti mam sedm-jednickovej funkcni loader. Nekde mezi 7.1-nejaka-beta a
soucasnou 7.1-R-p3 byl loader, ktery mi funguje. Jenze mam binar (je
jiste, ze ten jsem si prelozil sam), ale nemam poneti odkud jsem ho vzal
(a tudiz z jakych presne zdrojaku vzniknul). Kdybych to vedel, uz davno
bych nasel rozdili mezi nima a soucasnejma a hledal, kde je problem ...

Ale je pravda, ze me to zas az tak moc nepali - dulezite, ze mam nejaky
funkcni loader ;-)