freeBSD - vytuhnuti systemu po boot menu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 26 18:31:14 CET 2009

Tomáš Matal napsal/wrote, On 02/26/09 17:44:

> Rozbalil jsem si ISO 7.1 a ISO 6.4. Na plose jsem si vytvoril slozku, kam
> jsem nakopiroval obash 7.1 a nasledne jsem prepsal soubor v te slozce na
> plose /boot/loader za ten z te 6.4 verze.

To jsi upravil "live image", ktere se v pripade DVD instalace vyskytuje
na tomtez mediu. To, co se instaluje, je v TARech, navic rozsekanych na
kousky velikosti (tusim) diskety). /boot/loader je v sekane z base.??

Ale kdyz uz to DVD mas takhle upravene - tak z nej nastartuj, v menu
vyber Fixit->2:live system, tim se dostanes na prikazovou radku. Dal uz
nejsem schopen byt uplne step-by-step, protoze si nepamatuju co je kam
namountovane - ale budes mit namountovany ten live-image, ktery jsi
upravil, a tudiz na nem budes mit ten sestkovy diskovy loader. Disk asi
namountovany nebude, takze namountovat - a pak ten loader z CD
prekopirovat na disk. Ujisti se, ze kopirujes to co chces (daval's to
tam, takze bys mel znat presnou velikost i datumy a to by melo sedet,
jinak kopirujes neco jineho)

Jeste ti tak muzu nabidnout tohle:
http://www.freebsd.cz/~dan/7.1-RELEASE-p3-i386-dvd1.iso

To je instalace 7.1-R-p3 a myslim, ze na ni mam "funkcni" loader, i kdyz
abych pravdu rekl, nejsem si tim jisty uplne stoprocentne. Nemusis to
palit na DVD, na CD se to taky vejde a funguje to (i kdyz je to DVD
ISO). Musis se smirit s tim, ze jsou v tom nejake proprietarni zmeny,
ale ty by se te nemely nijak dotknout. Bud' to z toho nainstaluj "z
cista" nebo to pouzij jako "upgrade".

> 7.1. Proste CD nabootuje, naskoci boot menu (1-Default, 2-Witch ACPI
> disabled, 3-Safe mode,  4-boot prompt, ..) kdyz necham vyprset casovy limit
> nebo zvolim prvni moznost, tak zacne nabihat /kernel/kernel/acpi.ko a tim to
> zhasne.

No ano. "Nabihat" ale znamena jen tolik, ze se zacne tahat do pameti. Z
disku. Pomoci rutin, ktere dodava loader. Je jedno, ktera z moznosti se
vybere - tohle je pro vsechny spolecne.

> Priptom openBSD mi funguje v pohode.

Zrejme jeho loader zadnou chybu, ktera by se na tve hardwarove
konfiguraci projevovala nema.

					Dan

P.S. kdyby byl extremne zvedavy, co je v tom za zmeny tak:
  1. zmeneny /etc/profile
  2. potlaceny hlasky SSHD o tom, ze se pokusil prihlasit neexistujici
uzivatel (plni to logy a je mi to k nicemu)
  3. pridana podpora ATA_M88SX6121
  4. opravena chyba jadra kvuli ktere burncd nikdy neskonci i kdyz ma hotovo
  5. "kernelove" optiony pro IPFW se pouziji i pro preklad modulu ipfw
  6. opravena chyba ipfw/tee poskozujici IPv6 pakety (protoze na nich
system dela operace jako by byly IPv4, coz nejsou)
  7. pridany option k programu install (podminena instalace jen kdyz je
komponenta novejsi)
  8. user-space aliasing umi pakety logovat do souboru zadaneho jmena (a
ne jen do pevneho), navic k souboru pripisuje misto aby ho smazal, a po
-HUP soubor znovu otevre (umoznuje rotaci), a do souboru nezapisuje jen
nic moc nerikajici statistiku, ale zejmena tam pise kdyz neco /odstrani
z prekladove tabulky
  9. sendmail/libmilter opravena memory leakage co mi vzdycky sezrala
celou pamet
10. uhid - opravena chyba v USB_GET_REPORT_ID
11. if_vge - opravena chyba "hw rxcsum/txcsum nejde deaktivovat",
opravena chyba watchdogu, pridana moznost vypsat statistiky "like em"
12. z konfigurace GENERIC odstranen GEOM_LABEL protoze s nim to v
nekterych pripadech nejde nainstalovat (zadre se pri bootu z CD) a
naopak pridana podpora pro legacy uart-style seriaky

Vetsinou jsou to moje zmeny, vyjimecne je to backport ze stable nebo
dokonce current.