Dotaz na ssh bruteforce

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Jan 30 10:12:59 CET 2009

On 30.1.2009, at 10:03, Jiri Calda wrote:

> Takze tim lepe pro frekvenci analyzu (tim myslim mnoho knih, obcasne
> AAAA nevadi)...

> To nema zadny zasadni vliv na FA...

> Opet bez vlivu.
>
> Hele, ja jsem uplnej bridil v oblasti teorie sifer, kodovani a t.d..
> Ale vim, ze bez poradneho matematickeho pohledu bych
> se k libovolnemu systemu upiral velmi opatrne, nebo bych ho proste
> bral tak jak je s jeho + i -.
> Az budes chtit poradnou bezpecnost, tak nebudes pouzivat uzivatelska
> hesla ale nejake OTP kalkulatory spojene s otisky, biometrikou
> a pod.
> [...]

To je jako bys rekl, ze "zabezpeceni heslem nema cenu. Pokud chcete
skutecnou bezpecnost, pak jedine
scan duhovky a rychlou analyzu dna" :)

Bavime se o necem jinem: (jestli jsou hesla to, na cem MUSIME
bezpecnost stavet, tak)
jakej zvolit zpusob volby hesla, aby to na uzivatele nekladlo
premrstene naroky a zaroven bylo
co nejvice bezpecne.

Muzes samozrejme navrhnout reseni "nahodne vygenerovana posloupnost
dvaceti pismen, cisel a nealfnum znaku",
ale tim popres prvni pozadavek. Reseni, ktere jsem (vicemene jako
legraci) navrhl ja, voli vyvazeny kompromis
mezi bezpecnosti a snadnosti pouziti.

Mirek