fstab a adresar root

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 25 23:58:42 CET 2009

Milan Cizek napsal/wrote, On 01/25/09 22:52:
> děje se mi taková vec... Když mám ve fstabu UFS svazky, které nejsou
> momentálně fyzicky dostupné, boot se mi zastaví

Prilis mnoho moznosti. Ukaz fstab.

Svazky, ktere nejsou "noauto" nemohou byt "nepritomne", ale i kdyby to
bylo tohle, projevovalo by se to jinak.

> Ještě bych se rád zeptal, jak je důležitý /root adresář, jestli je nezbytný
> k funkčnosti - nalogování.

Nektere programy v nekterych konfiguracich nedovoli prihlaseni
uzivatele, ktery nema domovsky adresar. Jestli je to pripad tve
konfigurace zjistis tak, ze to zkusis.

 > Protože / mám read-only, přesunul jsem jej do
> /usr/home a v rootu udělal symlink. Symlink ale nemusí být funkční - pokud
> se nepodaří přimoutit /usr.

Zaprve nevim proc tak slozite - jestli se ti nelibi, kde domovsky
adresar uzivatele 'root' je, tak ho proste dej jinam a do uzivatelske
dataaze napis, kde je. Zadny symlink potreba neni.

A za druhe, nemyslim, ze je nejak zvlast potreba, aby byl domovsky
adresar tohoto uzivatele zapisovatelny.