VPN Cisco client

jf at rtfm.cz jf at rtfm.cz
Tue Dec 30 11:46:37 CET 2008

On 30.12.08 11:26:07, Jan Spatka wrote:
> Omlouvam se za pravdepodobne primitivni dotaz, ale ještě jsem to nikdy nedelal
> a rad bych se vyhnul slepym ulickam, ktere uz někdo urcite proslapal.
> Muj dotaz se tyka pripojeni do privátní site přes Cisco VPN client.
> Existuje privátní sit, do které mam zrizen pristup přes Cisco VPN clienta.
> Pro win jsem si stahnul clienta, nastavil pripojoivaci udaje a jsem pripojen.
> Rad bych se do této site pripojil také z FreeBSD. Poradite mi prosim někdo který
> port vyuzit, ceho se vyvarovat a s jakymi zaludnostmi bych mel pocitat?

DD,

Sveho casu jsem pouzival (sice na Linuxu, Gentoo) vpnc (security/vpnc). Fungoval
celkem obstojne, asi nejvice casu zrejme zabere vygenerovani configuraku z .pcf
souboru.

Problem, na ktery jsem s nim narazil bych popsal nasledujicim scenarem. Pripojil
jsem se s nim do firmy, pak se pripojil napr. pres ssh na server a od pocitace
se na chvili vzdalil. Kdyz jsem se vratil zpet, ssh session zila, ale nova pripojeni
neslo navazat. Bylo treba z VPN vystoupit/nastoupit. Nemel jsem ale moznost
otestovat na vice platformach, takze toto muze byt jen specificky problem pouziteho
Linuxu, verze vpnc nebo i verze OS na koncentratoru,...

--

Luboš DOLEŽAL