VPN Cisco client

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Dec 30 14:35:46 CET 2008

jf at rtfm.cz wrote:

> DD,
>
> Sveho casu jsem pouzival (sice na Linuxu, Gentoo) vpnc (security/vpnc). Fungoval
> celkem obstojne, asi nejvice casu zrejme zabere vygenerovani configuraku z .pcf
> souboru.
>
> Problem, na ktery jsem s nim narazil bych popsal nasledujicim scenarem. Pripojil
> jsem se s nim do firmy, pak se pripojil napr. pres ssh na server a od pocitace
> se na chvili vzdalil. Kdyz jsem se vratil zpet, ssh session zila, ale nova pripojeni
> neslo navazat. Bylo treba z VPN vystoupit/nastoupit. Nemel jsem ale moznost
> [...]

V prubehu roku jsem vyzkousel nekolik verzi vpnc pro pristup do jedne
site - vzdy byl problem s odpojovanim a (ne)navazovanim spojeni, takze
jsem k tomu jeste pouzival script, ktery prubezne pingoval a kdyz se
nedopingnul, provedl restart vpnc.
Nastesti je uz tohle obdobi za mnou a firma, kam bylo nutne se takto
pripojovat, presla na OpenVPN.

Mirek