Pomaly boot z CF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Dec 27 20:40:56 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 12/27/08 20:05:
> Jeste tu pri te prilezitosti zminim, ze se celkem hodi, kdyz clovek k
> mountovani oddilu z USB zarizeni pouziva glabel

No, moje prvni zkusenost s RC2 je, ze jakmile je pri startu systemu v CD
mechanice medium, tak kernel hned jak to medium najde z nej zkousi
precist jeden sektor na konci, ktery tam ale neni. Podezrivam z toho
geom_label, ktery je soucasti GENERIC kernelu. Na USB CDROM to zkusi
petkrat a pak to vzda. Start to zdrzi, ale ne az tak vyznamne. Na IDE se
to lisi podle rezimu - pri AHCI to taky celkem  bez problemu, "plain
SATA" se ale pokousi opravdu mockrat - tak mockrat, ze jsem mezitim
stihnul zupgradovat tri jine stroje a jeste to nevzdal.

> Od te doby jsem si oblibil labelovani oddilu / zarizeni (viz man glabel / man newfs).

To jsem taky zkusil, akoratze jsem geom_label nezakompiloval do kernelu
(to je jiny pripad nez ty GENERICy o odstavec vyse) a system sice disku
nasel, ale GEOM_LABEL je nezaznamenal a tudiz labely neexistovaly.
Zaznamenal az disky, ktere se objevily pozdeji, pri behu systemu.
Samozrejme, ze neni az takovy problem GEOM_LABEL zakompilovat, ale
pripad naznacuje, ze ani s timhle neni vsechno v poradku tak, jak ma byt ...

Tak jsem z te sedmicky takovy rozpacity. Vsechny jsem odrazoval od 7.0,
to by ale platilo pro kazdou X.0 - ale veril jsem, ze 7.1 uz bude system
bez vetsich problemu. Mozna mam jen nahodnou smulu, ale zatim zadny ze
stroju, na ktery jsem 7.1 dal nemel bez problemu pristupy na disk nebo
aspon CD ...

Skoro si rikam, ze prestoze jsem hodne konzervativni, zrejem je to porad
malo. Mozna jsem mel instalovat 6.4 a pockat na 7.2 ...