Pomaly boot z CF

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Dec 27 20:05:55 CET 2008

Bc. Radek Krejca wrote:
> Ahoj,

> ja nedam dopustit na normalni usb flash stick (prostě flashku),
> nepotrebuju zadne redukce, nic a bootovat z usb zarizeni umi snad vse.
>
> Funguje mi to na 6.1, 6.2, 6.3 a 7.0 a bez problemu.

Ono to s tim USB bohuzel take neni tak jednoduche. Mel jsem s tim uz
hodne trapeni a to jak s USB flashdiskem, tak USB DVD-ROM mechanikou.
Problem je (byl) ve FreeBSD boot loaderu, ktery (jak uz Dan zminoval)
drive fungoval v jinem rezimu nez ted a na nekterych strojich (v
zavislosti na BIOSu) misto bootovani vyhodil akorat tak nejaky register
dump, nebo BTX halted error. Z moji zkusenosti to delal treba na
serverech Sun Fire X2100 (ne na M2 verzi, ta uz ma jiny BIOS a loader
funguje OK), na rackovem i towerovem serveru HP (uz si nepamatuji
oznaceni, ale byla to nejaka lacina varianta). Oproti tomu mi to na
vsech desktopech a noteboocich chodilo vzdy normalne.
Na tech Sunech se to dalo obejit pouzitim GRUBu, ale na HP to ani s
GRUBem neslo. Az nejposlednejsi verze loaderu (a kernelu) z nejakeho
FreeBSD 7.1 beta / RC funguje na vsech mnou testovanych serverech
spravne (na USB zarizeni)

Jeste tu pri te prilezitosti zminim, ze se celkem hodi, kdyz clovek k
mountovani oddilu z USB zarizeni pouziva glabel, jelikoz pridelovani
cisel zarizeni 'da' se muze pri pristim rebootu zmenit, staci pripoji
jeste nejaky dalsi USB disk a problem je na svete. Uz jsem si takhle
jednou nabehl, kdyz jsem za chodu pripojil externi disk pro porizeni
zalohy, nechal ho tam, na dalku pak restartoval server a on uz nenabehl,
protoze se zmenilo cislovani zarizeni. Od te doby jsem si oblibil
labelovani oddilu / zarizeni (viz man glabel / man newfs).

Mirek