Pomaly boot z CF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 26 21:51:39 CET 2008

Milan Cizek wrote:

> Ahoj, tohle se tyka i 7.1-RC2, verze 7 obecne?

Ve vsech pripadech to byla 7.1-RC1. S RC2 budu mit zkusenosti az zitra
vecer.

> Na druhé karte, která mi behala v praci je 6.3-RELEASE. Ve vmware také vse
> OK, v daném stroji stejný problém. Asi to tedy bude něco jiného. :-(

Rozdil mezi loaderem z 6.x a 7.x je v tom, ze 6.x vola BIOSovske utility
v protektovem rezimu procesoru, kdezto 7.x nikoliv. Takze to zda a jak
to funguje je pravdepodobne take otazka verze BIOSu.

A taky jsem zapomel rict, ze ve vsech pripadech byl problem kdyz radicem
byl v rezimu AHCI a situace se zmenila po prepnuti do IDE (tim jsme asi
vyresili tech osm stroju, doma se mi to ale tahle resit nechce).

Podle toho, ze situace nebyla zcela vyhranena a chovalo se to nejen ruzn
en aidentickych (a identicky nakoneifurovanych) hadrwarech, ael dokonce
se vysledek mirn emenil i na tomtez stroji behem ruznych booru moje
podezreni smeruje na problem s timingem.

> Mimochodem mne dost zaujalo, ze se mi karty detekuji ruzne, nekdy v
> LBA,LARGE,CHS... Predpokladam ze toto s redukci asi nemá co delat?

Ne, s redukci ne. To je interni "inteligence" BIOSu, ktera v dobach, kdy
se jeste verilo, ze clovek je chytrejsi nez pocitac mela podobu
"nastaveno parametrem v BIOSu". Dneska se to BIOS snazi odhadnout podle
velikost media a pokud na nem najde neco, o cem si mysli, ze to je
platna partition, tak se navic pokusi z jejiho obsahu odhadnout, v jakem
rezimu byla vytvorena.