Seriove porty a ctecka karet

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Wed Dec 10 10:09:01 CET 2008

Zdravim vespolek,
kolega narazil na jeden problemek v komunikaci se seriovou cteckou
cipovych karet. Zkousi na svem routeru rozchodit cardserver (vyhlidnul
si newcs, fungujici pod emulatorem linuxu). Ac mu na testovacim Debianu
fungovalo naprosto bez zadrhelu, na FreeBSD jsou drobne problemy.
Nektere nasledujici informace budou vzhledem k FBSD irelevantni, budou
pouzity pouze pro celkovy popis situace.
Ctecka karet ma prepinatelnou frekvenci (tusim) 3,75 a 6 MHz. Pokud
prepneme na 6 MHz, nechytne se vubec. Pri prepnuti na 3,75 MHz se zda,
ze vse funguje, obcas se ale ctecka resetuje (probehne inicializacni
sekvence a cca 3 sec je sluzba cardserveru nedostupna). To obcas je
celkem nahodne, nekdy bezi pul dne, jindy se resetuje 3x za 5 min.
Jedine, co mne proaztim napadlo - tedy zvednout bitrate z 9600 na cokoli
vyssiho, vedlo k nefunkcnosti spojeni se cteckou karet.
Predpokladam, ze komunikacni device /dev/ttydX je spravne zarizeni, je
pravda, ze cuadX jsme nezkouseli.
A ted tedy otazky:
Je nejak moznost zjistovat, co se na seriovem portu deje? Vytlouct ze
systemu nejaky log? Aby bylo mozno odhadnout, co se stalo, ze je volan
reset karty? Napada nekoho, s cim vsim by se dalo v nastaveni serioveho
portu pohnout, co by mohlo mit nejaky zasadni vliv na komunikaci v
pripade, ze "to nejak funguje", ale nefunguje to uplne spravne? Ona vyse
zminena pouzita aplikace prilis moznosti logovani nenabizi.
OT dotaz: resil nekdo na FreeBSD cardserver a ma zkusenost s jinou
aplikaci, nez je newcs, pripadne ma nekdo rozchozene newcs?

Zbynek