MRTG - grafování teplot, parametrů disků apod.

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Dec 2 16:33:09 CET 2008

Viktor Čížek wrote:

> Ono to získávání hodnot přes externí skript se mi úplně docela nelíbí.
> Já vím, že je to blbá otázka, ale je to regulérní a systémové? ;-) Ze

To je fakt dost tezke odpovedet. K cemu je ta regulernost vztazena?
Bezne se pouziva mrtg/rrdtool napriklad s routers2 na malovani a nagiosem na hlidani
hodnot s definovanyma akcema (varovani, restarty a pod.). No a tim je potreba kanalu
urcena (ma smysl) a vsechny tyhle veci ho sdileji.

> přes SNMP, protože bych tak dosáhl i na jiné stroje. Mohl bych mít MRTG

SNMP kdyz k tomu mas MIB a pustis si snmpd tak taky cesta....

> na jediném místě. Ovšem bsnmpd, který je součástí systému ale na to asi

?? Vzdy predpokladam jeden stroj na dohled, monitoring pro nejakou ucelenou sit. Jine reseni je
nesmyslne.

> nebude stačit. Mohl by pomoct net-snmp? Ještě jsem na něj nekoukal.

Ano. Dalsi moloch  na konfiguraci, udrzbu. Ale je to mozne. Proc ne.

Jirka