OT: úsporné PC pro FBSD

Martin Drtina drtina at narovinu.cz
Sat Nov 29 22:45:52 CET 2008

> No, a o kolika wattech, nebo jeste lepe - o jake castce rocne uspor
> myslis, ze tu mluvis (akademicka otazka, to uz sem opravdu nepatri).

Dobre, potreboval bych to ze soucasnych prum. 95 W zredukovat na max.
45-50 W. Rocni uspora 318 kWh (= 1.500 Kc?)

> Kazdopadne, nakonec to stejne bude (evidentne) boj mezi tebou a tebou.
> Jednak chces vysokej vykon na interaktivni praci, jednak chces malej
> odber. Tak se budes muset rozhodnout, kdo z vas je silnejsi. Ale to uz
> jsme ti psali.

Doufal jsem, ze existuje reseni, ktery bude bez zateze odebirat malo, pri
zatezi pak primerene k tomu. Netusim, jak je to ve FBSD s podporou
procesorovych fci jako jsou C'n'Q, PowerNow!

> Pokud ja vim, tak nejmene 6.3-R/amd64 i 7.0-R/amd64 mely problemy s
> vestavenou sitovkou. A s BIOSem starsim 0901 to nebootovalo vubec.

Ano, tohle je taky presne to, co hledam. Info o znamych problemech ruznych
desek, kterych se mam pro hledani pouzitelne s FBSD vyvarovat. Je fakt, ze
zadna sestava, kterou jsem pro FBSD pripravoval, si s integrovanou LANkou
rady nevedela. :(

> Jinak mi ale tahle deska pripada naprosto normalni - kdybych znal jen
> tenhle vyber a necetl tu debatu pred tim, tak by me vubec nenapadlo, ze
> stavis uspornej pocitac.

V davne recenzi Sveta hardware vysla jako "nejuspornejsi".
(http://www.svethardware.cz/art_doc-D59947C94857DEA9C12572EC0034AAB6.html),
ale vzhledem k tomu, co a jak se srovnavalo, to nevyzniva zrovna
presvedcive.

M.