OT: úsporné PC pro FBSD

Martin Drtina drtina at narovinu.cz
Sat Nov 29 21:26:04 CET 2008

> Kupil som technologicky pocitac s max prikonom 60W s aktualnym prikonom
> podla zatazenia, v priemer 20W. Jednoprocesorove, jednozdrojove,
> jednoIDEdiskove PC
> malych rozmerov, do jednej skolkarskej skrinky ich dam osem. Navyse
> funguje aj
> s USB flash diskami.

Zkusim trosku zredukovat svou predstavu:
- filmiky, narocnejsi grafiku atd. si budu poustet na vedlejsim compu,
ktery uz ted zapinam jen parkrat do mesice, kdyz potrebuju skenovat (jsem
linej prepojovat USB kabel), nebo se mi nechce hrbit nad notebookem.
- od toho FBSD se tedy ceka, ze bude a priori file- a (zaloznim) web-
serverem se slusnou kapacitou (1TB)

Ta VIA Epia se mi zda nedostacujici; jasne, ze by to melo mit odber proudu
co nejmensi, ale zas to nechci dovest do extremu, ze kvuli par wattum budu
na odezvu cekat vecnost.

Notebooky zavrhuji taky. A to z kapacitnich duvodu.

Trochu jsem pátral, jaká deska by mi mohla vyhovovat, byla v idle stavu co
nejúspornější, ale zas to nebyl úplný trilobit. Sympatická je mi ASUS
M2A-MVP.

Ale netusim, jestli pro vsechny built-in rozhrani (VGA, LAN) najdu ve
FreeBSD podporu.

M.D.