problem se SIP (volny) po upgradu 6.2-7.0

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Nov 18 15:28:13 CET 2008


Omlouvam se, ze nechavam delsi puvodni mail. Ale nechtel jsem, aby se 
"nit" uplne ztratila:

> Ne tak presne. SIP totiz typicky funguje po UDP. Telefon oznami 
> ustredne, na jake IP a portu je "k zastizeni". Z hlediska telefonu ani 
> ustredny ale zadny trvaly kanal nevznika. 
> 
> V prekladove tabulce zanikl zaznam a udane "souradnice" tak prestaly 
> existovat.
> 
> Zaznamy v tabulce expirovat musi - jinak by se preplnila. Obzvlaste u 
> UDP, kde neexistuje nic takoveho jako ukonceni spojeni.
> 
> Ty vypadavaji typicky "za nejaky cas". Potiz ale muze byt i pocet 
> zaznamu v tabulce - ten nemuze rust donekonecna. Takze vic uzivatelu - 
> nebo "delsi trvanlivost zaznamu v tabulce" muze zpusobit, ze nektere 
> zaznamy budou vypadavat "predcasne".
> 
> Prodlouzeni trvanlivosti UDP zaznamu z 10 -> 660 s je dost znacne - pak 
> staci vetsi mnozstvi DNS dotazu a tabulka se snadno preplni. A pokud ma 
> 7.0 proti 6.2 jen trochu jiny algoritmus jak v takovem pripade najit 
> zaznam, ktery lze vyhodit, nestesti muze byt na svete.

mas pravdu, ten timeout je zbytecne vysoky. Telefony se maji 
preregistrovavat kazde 3-4 minuty, tak jsem nastavil 360s. To by melo 
byt o dost lepsi.

A i stav telefonu se o dost zlepsil, ale jeste stale neni stoprocentni. 
Koukal jsem do manualu ipfw, pozmenil nejake hodnoty v sysctl, ale 
obecne nevim, jak zjistit zaplneni a velikost te prekladove tabulky.
Da se toto nejak monitorovat?

V te siti je dnes pres 300 uzivatelu. Nemam takove site, abych to mohl s 
necim porovnavat.

Diky za odpoved.

PM
-- 
# ---------------
# Petr Macek
# pm at kostax.cz
# icq: 87323239
# www.kostax.cz




More information about the Users-l mailing list