problem se SIP (volny) po upgradu 6.2-7.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 14 16:22:15 CET 2008

Petr Macek napsal/wrote, On 11/14/08 15:56:
> upgradnul jsem i386 BSD viz. subjekt a mam problem :-(

My stourove bychom rekli, ze kdo upgraduje na verzi X.0, tak si o nej
koleduje, tady ale s tou nulou spis nesouvisi.

> Drive se mi SIP telefony nechovaly dobre, na vine bylo patrne BSD.

Spis nevhodna vzajemna konfigurace zucastnenych zarizeni.

> Jestli se nepletu, funguje to tak, ze se telefon prihlasi k ustredne, vznikne kanal, kterym spolu komunikuji.

Ne tak presne. SIP totiz typicky funguje po UDP. Telefon oznami
ustredne, na jake IP a portu je "k zastizeni". Z hlediska telefonu ani
ustredny ale zadny trvaly kanal nevznika. Ustredna jen, v pripade
potreby, shani telefon na udanych souradnicich. Registrace plati jen po
nejaky cas, pak je ji treba obnovit

> Ale BSD mi po nejakem timeoutu to spojeni ukoncilo.

V prekladove tabulce zanikl zaznam a udane "souradnice" tak prestaly
existovat.

Zaznamy v tabulce expirovat musi - jinak by se preplnila. Obzvlaste u
UDP, kde neexistuje nic takoveho jako ukonceni spojeni.

Takze jde o to jak casto se telefon registruje (tim obnovi trvanlivost
zaznamu v tabulce nebo vytvori novy) v porovnani s tim, jak rychle
vypadavaji zaznamy z tabulky.

Ty vypadavaji typicky "za nejaky cas". Potiz ale muze byt i pocet
zaznamu v tabulce - ten nemuze rust donekonecna. Takze vic uzivatelu -
nebo "delsi trvanlivost zaznamu v tabulce" muze zpusobit, ze nektere
zaznamy budou vypadavat "predcasne".

Prodlouzeni trvanlivosti UDP zaznamu z 10 -> 660 s je dost znacne - pak
staci vetsi mnozstvi DNS dotazu a tabulka se snadno preplni. A pokud ma
7.0 proti 6.2 jen trochu jiny algoritmus jak v takovem pripade najit
zaznam, ktery lze vyhodit, nestesti muze byt na svete.

To je ale jen teorie. Jedna z moznych.

Predklad je vzdycky potencialni zdroj komplikaci.

> Ale nevylucuju, ze problem je v necem jinem.

No, to by chtelo zjistit. TCPDUMP na strane pred pdekladem, na strane po
prekladu, od okamziku, kdy se telefon registroval do okamziku, kdy se uz
na nej nebylo mozne dovolat. Pro jeden telefon by to mohlo stacit - i
tak to muze byt tuna dat. Pripadne preklad pustenej ve verbose rezimu.

> Jestli udelat novy server amd64 a doufat, ze tam to pobezi lepe, vratit se zpet k 6.2

Necekal bych, ze vymena procesoru na tohle bude mit vliv.