problem se SIP (volny) po upgradu 6.2-7.0

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Fri Nov 14 15:56:46 CET 2008

Zdravim,
upgradnul jsem i386 BSD viz. subjekt a mam problem :-(
Pouzivam ipdivert (ale zkousel jsem i ipfirewall_nat a chovani bylo
stejne).

Drive se mi SIP telefony nechovaly dobre, na vine bylo patrne BSD.
Telefony byly casto nedostupne. Jestli se nepletu, funguje to tak, ze se
telefon prihlasi k ustredne, vznikne kanal, kterym spolu komunikuji.
Ale BSD mi po nejakem timeoutu to spojeni ukoncilo.

Po uprave sysctl fungovaly dobre:
net.inet.ip.fw.dyn_udp_lifetime=660
net.inet.ip.fw.dyn_ack_lifetime=1800
net.inet.ip.fw.dyn_short_lifetime=650

Jenze ted jsem povysil BSD na 7.0 a stare chovani se vratilo. Ty hodnoty
jsou v sysctl, ale mozna se nepouziji (treba vychozi hodnota u
net.inet.ip.fw.dyn_udp_lifetime je 10).
Ale nevylucuju, ze problem je v necem jinem. Proste jen vim, ze po
upgradu se to zacalo chovat spatne. Nechce se mi prechazet na pf a altq,
protoze mam vlastni system, ktery sleduje toky dat a omezuje uzivatele,
dela priority pro voip, ...

S pf natem se to driv taky chovalo dobre. Jenze kdyz ho ted zkusim
nasadit misto ipdivertu, uz mi dobre nefunguje prave to omezovani. Ten
paket se patrne napred zanatuje a pak se mi uz neleze do spravnych queue
a pipe.

Premyslim, co s tim ted. Jestli udelat novy server amd64 a doufat, ze
tam to pobezi lepe, vratit se zpet k 6.2 nebo jak to resit.

Nema nekdo nejakou radu?
Diky

--
# Petr Macek