FlowControl

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 3 20:36:01 CET 2008

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 11/03/08 17:39:

> A kdyz je ochotne nejake zarizeni nahlasit, zda je flowcontrol aktivni
> nebo ne, hadal jsem, ze by se to mohlo dat nekde vycist i na FBSD.

Jen pro uplnost - ta 2960 umi flow-control pakety prijmout (a, zrejme,
respektovat), ale nepodporuje jejich vysilani.

Takze, pokud mas proti Ciscu tu tvoji Intelku, tak te zajima jen to,
jestli umi flow vysilat - prijimani je nezajimave, nic neprijde.

> Muzu tomu rozumet tak, ze "beznymi" prostredky OS nelze zjistit, zda
> dany adapter umi / podporuje a "beznymi" prostredky OS nelze ovladat?

Ano, rozumis tomu presne. Tedy, alespon pokud se bavime o 6.x - jestli
[78].x v tomto ohledu prinasi neco noveho nevim.

> Zeptam se trochu jinak - muzu to nejak natvrdo vypnout? Muzu rict, ze se

Na 2960 ? V konfiguraci interface prikaz flowcontrol.

Na FreeBSD ? Pises, ze mas Intelku, ale nepises jakou. Tak na fxp (vyjma
chipu 82557) to vypnout lze, sysctl dev.fxp.?.noflow. Ze by slo zjistit
aktualni stav se mi nezda.

Na em a igp je to daleko slozitejsi - na nekterych chipech to ovladac
sprahnul s autonegociaci - je-li zapnuta, tak je autonegociovane i
flowcontrol, neni-li a rychlost/duplex jsou nastaveny manualne, pak je
flow vypnute. Na jinych chipech je defaultni hodnota (ne)povoleni
flowcontrol ulozena v EEPROM karty a ovladac ji pouze pouzije, ale
nemeni.A u jinych chipu je to mozna jeste nejak jinak.

Jedine, co ti reknu prakticky jiste je, ze neexistuje zpusob, jak by se
tato informace predavala mezi ovladacem a "standardnim OS" zastoupenym v
tomto pripade ifconfigem.

Mimochodem, neni to jedina vec - treba takove MDI-X taky nemuzes
nastavit, natozpak jeho stav otestovat nejakou standarni cestou ...