FlowControl

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Nov 3 17:39:02 CET 2008

Dan Lukes napsal(a):

> Nemyslim si, ze je jiste, ze vsechna zarizeni maji tuto cast 802.3x
> implementovanu (totiz nemusi mit) - takze predpokladat, ze je defaultne
> zapnuta mi pripada jako pomerne odvazny predpoklad. A rozhodne nebude
> zapnute na nefullduplexnich spojich.

Ja predpokladal, ze je je to vlastnost implementovana defaultne zapnuta
(tam, kde je podporovana) - i kvuli tomu, ze se o tom nikde moc nepsalo.
A s ohledem na to, ze kdejaky strojek za par korun se chlubi tim, ze
podporuje flow control. Takze mi tak nejak logicky vyplynulo, ze ve
FreeBSD na adapteru Intel bych mohl ocekavat, ze bude tato feature funkcni.

> A jak jsi tedy poznal, ze se nezaplo ?

Jak jsem to poznal? Kousek topologie site:

Summit --- Router --- Switch --- Summit

Legenta - Summit je 10GHz spoj, Router je FBSD, sitovky Intel, Switch je
Cisco 2960.

Prvni Summit patri memu ISP, pristup do nej nemam. Druhy je muj.
Summit ma indikaci toho, zde je flow control aktivni nebo ne.
Na switchi mam flow control zapnute, muj Summit ukazuje, ze je F-C
aktivni. Muj ISP mi rekl, ze na jednotce pripojene k routeru je F-C
neaktivni. Jednotka zacala blbnout a vyrobce rekl, ze dana chyba se
objevi tehdy, kdyz zacnou chodit nejake obskurni packety (bez blizsi
specifikace toho, o jake packety se jedna, mozna to sami nevi) a resenim
je zapnout flow control. Tak jsem zacal hledat, jak ho zapnout. A
protoze jsem vedel, ze na switchi to zapnute mam, hledal jsem, jak
zjistit, jestli je F-C na adapteru aktivni nebo ne. Abych pak zjistil,
jestli se mi ho povedlo zapnout i na tom adapteru vnejsim, abych nemusel
volat ISP, aby se podival, jestli to bezi. A ke svemu udivu jsem o tom
nikde nenasel ani radek...

A kdyz je ochotne nejake zarizeni nahlasit, zda je flowcontrol aktivni
nebo ne, hadal jsem, ze by se to mohlo dat nekde vycist i na FBSD.

> Pokud flowcontrol interface vubec umi, pokud se nachazi ve vhodnem
> rezimu (full-duplex) a pokud zapinani a vypinani teto feature podporuje,
> pak proprietarnim prikazem zaslanym hardwaru karty. Nemyslim si, ze
> ovladace ve FreeBSD bezne takovy prikaz umi zaslat.

Muzu tomu rozumet tak, ze "beznymi" prostredky OS nelze zjistit, zda
dany adapter umi / podporuje a "beznymi" prostredky OS nelze ovladat?

Zeptam se trochu jinak - muzu to nejak natvrdo vypnout? Muzu rict, ze se
ma pouzivat, pokud protistrana podporuje? Pokud je tato feature FBSD
podporovana, muzu nejak zjistit, zde protistrana posila pozadavky na
pozdrzeni provozu? (BTW: na Ciscu jem nakonec nasel, ze protokoluje,
kolik prijalo pause packetu. Je to jedina znamka o tom, ze se neco na
zpusob flow control na lince deje)

Zbynek