FlowControl

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Nov 3 23:19:11 CET 2008

Dan Lukes napsal(a):

> Ano, rozumis tomu presne. Tedy, alespon pokud se bavime o 6.x - jestli
> [78].x v tomto ohledu prinasi neco noveho nevim.

:-(

> Na FreeBSD ? Pises, ze mas Intelku, ale nepises jakou. Tak na fxp (vyjma
> chipu 82557) to vypnout lze, sysctl dev.fxp.?.noflow. Ze by slo zjistit
> aktualni stav se mi nezda.

Dotaz byl smerovan na FBSD (na Cisco bych se tady neptel ;-) )
V puvodnim dotazu byla intelka uvedena: Intel 82573E Gigabit Ethernet
Controller - tedy em

> Na em a igp je to daleko slozitejsi - na nekterych chipech to ovladac
> sprahnul s autonegociaci - je-li zapnuta, tak je autonegociovane i
> flowcontrol, neni-li a rychlost/duplex jsou nastaveny manualne, pak je
> flow vypnute. Na jinych chipech je defaultni hodnota (ne)povoleni
> flowcontrol ulozena v EEPROM karty a ovladac ji pouze pouzije, ale
> nemeni.A u jinych chipu je to mozna jeste nejak jinak.

:-((

> Jedine, co ti reknu prakticky jiste je, ze neexistuje zpusob, jak by se
> tato informace predavala mezi ovladacem a "standardnim OS" zastoupenym v
> tomto pripade ifconfigem.

:-(((

...celkem hloupa situace, kdyz se narazi na zarizeni, ktere flow control
  tak nejak potrebuje.
Rada - pouzit jine zarizeni - tady moc nepomuze, kdyz to zarizeni neni
moje a navic stoji nejakych 130 tis. :-(
Kazdopadne diky za osvetleni situace.

Zbynek