bsd a páskové mechaniky

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 29 10:59:50 CET 2008

Jaroslav Votruba wrote:

> EOM, jestli to dobre chapu , podle manu to
> pretoci na konec pasky. Nebo to nastavi na konec posledniho zapisu?

Ja myslim, ze EOM je softwarova znacka umistena za poslednim zapisem,
nemaji ci nic spolecneho s fyzickym koncem media. Ale proc mame byt
zavisli na tom, co ja si myslim, kdyz ty to snadno vyzkousis ? Ty ten
hardware mas v ruce - tak to zkus a podivej se ...

> WEOF- mi neni jasny COUNT ukončovacích značek na současné pozici pásky.
> pochopil jsem to tak, ze tenhle prikaz zapise znacku konce souboru, ale
> co s tim ma co delat count(pocet/mnozstvi?)

Zapise tam tech koncovacich znacek toli, kolik si reknes.

U nekterych zarizeni maji dve EOF znacky vyznam EOD

> SMK-co jsou to ty setmarks-to jsou nějaké moje body, které si tam dávám

Ano.

> FSF-presune se dopredu o X souboru? K cemu to je dobry, kdyz nejsem
> schopny zjistit, kolik jich tam vlasne je

Tolik, kolik jsi jich tam zapsal. A jestli si to nepamatujes, tak tolik,
kolikrat se ti podari (startujeme ze zacatku pasky) posunout se o jeden
soubor.

> nenecha se nejak ta paska namountovat a pristupovat k ni jako k adresari?

Myslim, ze ne. Prinejmensim ne nejak "normalne", a i pokud existuje
nejaky zhuverily zpusob jak toho dosahnout, tak skoro jiste jen R/O.

> A jeste jeden dotaz. ten tar na pasku zapisuje jednotlive soubory (jako
> cp) , nebo je uklada do jednoho archivu ( tak jak jsem zvyklej
> standartne pracovat s tarem)

Tar zapisuje na pasku tak, jako by zapisoval do souboru, kdyby se mu
pomoci -f reklo misto pasky soubor.