bsd a páskové mechaniky

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Wed Oct 29 10:15:41 CET 2008

> Existuje jedina situace, kdy 'sa' vraci EPERM. Pokus o zapis na
> "zmrazenou" pasku. Paska zamrza typicky tehdy, pokud se pri predchozim
> zapisu nepodari spravne zakoncit predchozi zapis. O tom (a o duvodech)
> se ale typicky objevi hlaska na consoli. Staci se podivat.

na konzoli je pouze výpis, že páska je zmražena, použij offline,rewind
nebo eom. Offline, pásku pretoci na zacatek a vysune,coz mi nepomuze,
protoze chci na ni zapisovat dal. Rewind jen pretoci na zacatek-taky na
prd, prepisu si prvni zalohu. EOM, jestli to dobre chapu , podle manu to
pretoci na konec pasky. Nebo to nastavi na konec posledniho zapisu?

celkove mi ten man prijde takovy nejednoznacny. Mohli by jste mi
vysvetlit co znamenaji tyto parametry. Přeložit si to dovedu, ale třeba u
WEOF- mi neni jasny COUNT ukončovacích značek na současné pozici pásky.
pochopil jsem to tak, ze tenhle prikaz zapise znacku konce souboru, ale
co s tim ma co delat count(pocet/mnozstvi?)

SMK-co jsou to ty setmarks-to jsou nějaké moje body, které si tam dávám

FSF-presune se dopredu o X souboru? K cemu to je dobry, kdyz nejsem
schopny zjistit, kolik jich tam vlasne je

*weof* 	Write / count/ end-of-file marks at the current position on the
tape.
* smk* 	Write / count/ setmarks at the current position on the tape.
* fsf* 	Forward space / count/ files.
* fsr* 	Forward space / count/ records.
* fss* 	Forward space / count/ setmarks.
* bsf* 	Backward space / count/ files.
* bsr* 	Backward space / count/ records.
* bss* 	Backward space / count/ setmarks.

nenecha se nejak ta paska namountovat a pristupovat k ni jako k adresari?

A jeste jeden dotaz. ten tar na pasku zapisuje jednotlive soubory (jako
cp) , nebo je uklada do jednoho archivu ( tak jak jsem zvyklej
standartne pracovat s tarem)