Apache performace

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Oct 1 17:37:35 CEST 2008

Zdenek Bill wrote:

> Zdravim,
> mel bych dotaz na nekoho, kdo provozuje nejaky vytizeny server s Apachem
> (2.x presne 2.2), z bezne dostupnych informaci
> na googlu jsem uz asi vybral co slo, bohuzel tam spis resi pocet
> pozadavku/s, nez stahovani souboru.
>
> Dostal jsem se na horni hranici stahovanych dat 200-300 Mbit/s, 20-30
> pozadavky/s na stroji( Opteron 275, 2GB RAM ), pak uz roste jen pocet
> pozadavku, rychlost ne.
>
> Zatez je tvorena opakovanym stahovanim souboru o velikosti 5-20MB, disky
> nejsou temer vubec zatizeny, load je prumerne do 1 ve spicce 1-2.

> [...]

Jak uz zminil Richard Willmann, tak tady uz se clovek snadno muze
dostavat na hranici moznosti pouziteho HW (pred 2 lety jsem testoval
propustnost site mezi dvema IBM x336 pres crosslink a nejakym netperfem
jsem se nedostal pres cca 370Mbps - sitovky bge)

Nebezim sice Apache v takovychto podminkach, ale s radosti pro tento
ucel pouzivam Lighttpd, kde se obsluhuje celkem trvale asi 200MBps a
kdyz je zajimavy content, tak stoupne trafik klidne pres 300Mbps. Load
je na tom stroji nekde okolo 0.5 - 1. V mem pripade byva uzkym hrdlem
diskove pole. Jelikoz se vydava paralelne nekolik desitek ruznych
souboru pro nekolik stovek paralelnich spojeni (klientu). To je
podstatne dulezitejsi informace, nez pocet req/s.

Bez uvedeni soucasne konfigurace apache se tezko radi, co by se jeste
melo vylepsit. Pokud ma stale jeste dostatek volnych childu a ani disky
nejsou uzkym hrdlem, tak se toho v konfiguraci apache uz moc potunit
IMHO neda. (mozna tak jednotky procent)

Mirek