Apache performace

Zdenek Bill bill at kn.vutbr.cz
Wed Oct 1 19:20:53 CEST 2008

Miroslav Lachman wrote:
> Jak uz zminil Richard Willmann, tak tady uz se clovek snadno muze
> dostavat na hranici moznosti pouziteho HW (pred 2 lety jsem testoval
> propustnost site mezi dvema IBM x336 pres crosslink a nejakym
> netperfem jsem se nedostal pres cca 370Mbps - sitovky bge)
>
> Nebezim sice Apache v takovychto podminkach, ale s radosti pro tento
> ucel pouzivam Lighttpd, kde se obsluhuje celkem trvale asi 200MBps a
> kdyz je zajimavy content, tak stoupne trafik klidne pres 300Mbps. Load
> je na tom stroji nekde okolo 0.5 - 1. V mem pripade byva uzkym hrdlem
> [...]
Diky za reakci obema panum:

Sitovy adapter ani switch uzkym hrdlem neni, napr. pres FTP bez problemu
600 Mbit/s a  uzkym hrdlem je diskove pole.
Jiny server na stejnem switchi netperfem se blizil k 1Gbit/s, bohuzel
produkcni je stale pod zatezi, tak  testovani je nerealne.

Na stroji neni jen httpd a ftpd, je tam toho trochu vice ( rezie se ale
v tomto limitu zasadne nepromitla), teda krome toho, ze prestala vcas
reagovat mysql, ale tu jsem presunul z portu na socket a i pri velkem
loadu se nyni chova slusne. :)

Pocet procesu 256 zacal nedostacovat, byl zvysen na 786, pote snizen na
512, vice pomohlo zkraceni timeoutu. Prefork se neosvedcil.

Proto jsem se chtel informovat u toho, kdo neco takoveho provozuje a
porovnat zda jeste nemam nekde nejake skryte limity.
Hlavne nemam  s nicim  srovnat, na webu jsem zadne vysledky obdobne
zateze nenasel.

Dokoupim dalsi CPU, pamet a uvidime, jestli to zasadneji pomuze, nebo to
jen pomuze stabilite zbylych sluzeb.

Zdenek