Apache performace

Richard Willmann ml at foofree.sk
Wed Oct 1 16:44:34 CEST 2008

> mel bych dotaz na nekoho, kdo provozuje nejaky vytizeny server s Apachem
> (2.x presne 2.2), z bezne dostupnych informaci
> na googlu jsem uz asi vybral co slo, bohuzel tam spis resi pocet
> pozadavku/s, nez stahovani souboru.
>
> Dostal jsem se na horni hranici stahovanych dat 200-300 Mbit/s, 20-30
> pozadavky/s na stroji( Opteron 275, 2GB RAM ), pak uz roste jen pocet
> pozadavku, rychlost ne.
>
> Zatez je tvorena opakovanym stahovanim souboru o velikosti 5-20MB, disky
> nejsou temer vubec zatizeny, load je prumerne do 1 ve spicce 1-2.

> [...]

rovnako ako predvcerom pri dopyte s vykonom NFS, zacat je potrebne s HW tj.
sietovy adapter a switch. Nasledne tuning TCP (posielal som par nastaveni a
odkazov) a az nakoniec s Apache.

Vykon Apache v takomto pripade (download velkeho suboru) sa da ovplyvnit len
mierne - typicky sa da usetrit trocha rezie (napr. vyhradit viac "procesov v
zalohe", zakazat spracovanie .htaccess, zakazat MultiViews atd.). Zvysok je
architektura Apache a TCP. V kazdom pripade, na obsluhovanie klientov, ktori
iba stahuju staticke subory je vhodnejsie pouzit nieco mensie (nieco co
pouziva i/o multiplexing).

pekny den

rwi