kontrola RDNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jul 22 08:56:33 CEST 2008

Radomír Tománek napsal/wrote, On 07/22/08 08:05:
> Omlouvám se za možná triviální dotaz, ale "som asi volaaký zmetěný" :o))
> Mám potíž u jedné malé firmičky s tím, že nějaký klient odmítá jejich poštu
> s tím, že je zdroj pošty RDNS failed. Protože to je jediná hláška, kterou
> jsem schopen získat, chtěl jsem se zeptat jakým způsobem je na cílovém
> serveru RDNS kontrolováno - kontroluje se RDNS "odesílacího serveru", nebo
> se "leze" do hlavičky až na zdrojový PC? Co přesně je kontrolováno?

Tezko rict, jak ma neznamy server implementovany nejaky filtr.
Dotazovana informace (tedy o jake IP je rec) obvykle byva soucasti toho
chyboveho hlaseni. Pravdepodobnejsi je ale, ze se jedna i IP toho SMTP
klienta, ktery inicioval tu konkretni session (ktera skoncila chybou).

> Kontroluje se že IP serveru ze kterého pošta pochází "sedí" na jeho DNS
> jméno? Nebo se kontroluje, že odesílatel "bohous(at)domena.cz" odešel z IP,
> která odpovida DNS rozsahu "domena.cz"?

	Kontrolovat se klidne muze oboji, z toho velmi vagniho prepisu
chyboveho hlaseni bych tipoval spis to prvni. Mozna by bylo lepsi,
kdybys mi to hlaseni preposlal. SPis mimo konferenci ...