kontrola RDNS

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Tue Jul 22 08:18:28 CEST 2008

Ahoj. S timhle jsem mel často problem u ADSL pripojeni atd. Reverzni zaznamy
si často drzi poskytovatel a jedna se o databazi shodnou s klasickym DNS.
Jediny rozdil je v prekladu, DNS preklada nazvy na adresu, reverzni adresy
na nazvy. Protože poskytovatele nejcasteji zavadi do systemu vlastní logiku,
nasledkem toho jsou postovni server při kontrole DNS zaznamu vidi sice
sprave preklad mail.firma.cz => 1.1.1.1, ale pokud se podiva do DNS na
reverzni zaznam 1.1.1.1, vrati se mu například dialup.poskytovatel.cz. Tento
rozpor vyhodnoti jako chybu.

Mozna to není uplne presne, ale  někdo to tu urcite rad doplni.

Honza