kontrola RDNS

Radomír Tománek rtomanek at epark.cz
Tue Jul 22 08:05:53 CEST 2008

Ahoj všem,
Omlouvám se za možná triviální dotaz, ale "som asi volaaký zmetěný" :o))
Mám potíž u jedné malé firmičky s tím, že nějaký klient odmítá jejich poštu
s tím, že je zdroj pošty RDNS failed. Protože to je jediná hláška, kterou
jsem schopen získat, chtěl jsem se zeptat jakým způsobem je na cílovém
serveru RDNS kontrolováno - kontroluje se RDNS "odesílacího serveru", nebo
se "leze" do hlavičky až na zdrojový PC? Co přesně je kontrolováno?
Kontroluje se že IP serveru ze kterého pošta pochází "sedí" na jeho DNS
jméno? Nebo se kontroluje, že odesílatel "bohous(at)domena.cz" odešel z IP,
která odpovida DNS rozsahu "domena.cz"?

Díky

RaT