PAE 4GB / amd64

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Tue Jul 8 12:49:50 CEST 2008

Dan Lukes  wrote / napísal(a):
> Lubomir Majersky wrote:
>
> 	S timhle na mysli bych ja opravdu vahal, jestli radsi ozelet to necele
> GB pameti nebo zariskovat s AMD64. On ten risk ve skutecnosti nebude zas
> az tak velky, ale o me je znamo, ze jsem znacne konzervativni ...
...aj ja, vsetky (aj testovacie) servery mam na platforme i386, ale raz
treba skusit/zacat
> ...pak tam budes davat nejaky ten RAID radic a budes tam muset
> dat takovy, aby pro nej byly pro AMD64 ovladace. A pri ten mizive
> podporovanosti slusnych RAIDu na FreeBSD bych tohle rozhodne prozkoumal
> predem. Teda - RAIDu je podporovano dost - ale RAID ke kteremu
> neeexistuje management a mnohdy ani upozorneni ze nejaky disk jde do
> kytek je dost pateticka hracka a ne hardware pro velky produkcni server.
...vyuzijem ten radic, ktory je na doske - Intel MatrixRAID. Viem, ze to
nie je prave orechove, ale... ...ale do RAID1 dam dva disky a treti
budem mat ako extra zalozny. Doska podporuje aj RAID5, ale mam len tri
disky a toto "moje zapojenie" mi pride bezpecnejsie. Stale mi totiz mozu
"vypadnut" dva disky a nepridem o data, kdezto pri RAID5 s troma diskami
pri vypadku dvoch mi to narobi riadnu galibu.

A pridam este jednu drobnostku, ktoru som si nasiel v archive z
19.8.2007 - 10:13:

"...ze si na AMD64 nemuzu na textovych konzolich zapnout svuj oblibeny
mode 132x60 ani jakekoliv jine VESA mody (ja vim, je to pitomost, ale
proc vybrat reseni, ktere nevychazi lepe a jeste tam clovek musi zvykat
na drobna prikori ?), pak i pro me je volba jasna."

	Na to som aj ja zatazeny, neporiesilo sa to uz nahodou? Neda sa to
"nejako"?

	Skusil som si teda platformu amd64 a ako som uz spominal, vidim plnych
4GB... vidim to vsak takto:
real memory = 4831838208 (4608MB)
avail memory = 4127387648 (3936MB)
Chcem sa vsak spytat k tej realnej pamati, ze preco je tam tych 4,6GB.
Aspon strucne, alebo staci link...

	No a posledna vec. Chcem si samozrejme skompilovat jadro na svoj obraz
bozi. Pri platforme *i386* sa mi CPU Intel Xeon hlasi ako *I686*, u
platformy *amd64* ako *K8*. V GENERIC jadre pre amd64 tam je 'cpu
HAMMER'. O AMD procesoroch (s ich triedami/typmi) nemam ani sajnu. Vzdy
som bol na platforme Intel a tak sa chcem opytat, ci mam do svojho jadra
ponechat ten HAMMER alebo tam dosadit K8.

Vdaka
--
LuMaX