PAE 4GB / amd64

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jul 8 13:43:12 CEST 2008

Lubomir Majersky wrote:
> ...vyuzijem ten radic, ktory je na doske - Intel MatrixRAID. Viem, ze to
> nie je prave orechove, ale... ...ale do RAID1 dam dva disky a treti
> budem mat ako extra zalozny. Doska podporuje aj RAID5, ale mam len tri
> disky a toto "moje zapojenie" mi pride bezpecnejsie. Stale mi totiz mozu
> "vypadnut" dva disky a nepridem o data, kdezto pri RAID5 s troma diskami
> pri vypadku dvoch mi to narobi riadnu galibu.

	Tam jde o to, abyses dozvedel, ze ty dva disky uz vypadly. Protoze
jinak ti nakonec vypadne i treti a polozi se to stejne - najednou a bez
varovani.

> "...ze si na AMD64 nemuzu na textovych konzolich zapnout svuj oblibeny
> mode 132x60 ani jakekoliv jine VESA mody

> 	Na to som aj ja zatazeny, neporiesilo sa to uz nahodou?

	Nevim o tom.

> vidim to vsak takto:
> real memory = 4831838208 (4608MB)
> avail memory = 4127387648 (3936MB)
> Chcem sa vsak spytat k tej realnej pamati, ze preco je tam tych 4,6GB.

	To neni 4,6 ale 4,5GB - na byte presne 4GB+512MB.

	Ale hlavne - "real memory" neni ve skutecne zadna "real memory":
/*
  * Maxmem isn't the "maximum memory", it's one larger than the
  * highest page of the physical address space.  It should be
  * called something like "Maxphyspage".  We may adjust this
  * based on ``hw.physmem'' and the results of the memory test.
  */

	Pust boot ve verbose rezimu - vypise ti konkretni bloky pameti co nasel.

	Tebe zajima opravdu predevsim "avail memory" ktera je spoctena z poctu
a velikosti volnych stranek pameti.

> 	No a posledna vec. Chcem si samozrejme skompilovat jadro na svoj obraz
> bozi. Pri platforme *i386* sa mi CPU Intel Xeon hlasi ako *I686*, u
> platformy *amd64* ako *K8*.

	Vsak ona AMD64 architektura ani jiny model nezna/nepodporuje.

> V GENERIC jadre pre amd64 tam je 'cpu
> HAMMER'. O AMD procesoroch (s ich triedami/typmi) nemam ani sajnu. Vzdy
> som bol na platforme Intel a tak sa chcem opytat, ci mam do svojho jadra
> ponechat ten HAMMER alebo tam dosadit K8.

	No, to je zase jine oznaceni. Ale i tady plati, ze HAMMER je jedina
podporovana varianta.