cache na diskovem poli

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Mon May 26 20:39:51 CEST 2008

Dan Lukes wrote:

> 	Neexistuje nic takoveho jako "typicky fileserver". Potrebujes nejaky
> vykon, nejakou spolehlivost a z toho poplyne jake potrebujes penize.

Ako gymnazista som behal po meste a hladal "bezny praci prostriedok",
kedze v reklamach tie "vyvolene" s nim porovnavali..... :-)

Dan ma pravdu.

Chcel by som doplnit len niekolko veci. Diskove pole je "krabica s vela
diskami", ktora strasne vela stoji.

AFAIK
- je mylny nazor ocakavat, ze  diskove pole zvysi priepustnost, vykon,
alebo nieco take ....
- diskove polia maju tendenciu vypinat cache na diskoch (v pripade DA so
SATA najma)
- cache pouzita na DA je zalohovana baterkou, ktorej plynie cas.
Zvycajne po 2-3 rokoch Vam system ohlasi, ze skonci "zivotnost" baterie
a pole sa prrepina do true write rezimu, co znamena, ze synchronizuje
diskove operacie
- cache sa pouziva na R/W operacie, ale len W cache je zalohovana
- velkost cache na DA je okrem ineho castokrat zavisla od typu pola.
Niektori vendori maju velke cache a menej priepustne kanaly na backplane
a niektori naopak ....

-hw radice kategorie 10k+ Sk maju priamo podporu vypnut cache na diskoch
a ja to aj robim. Ked kupim taky radic, data potrebujem.
- aj ked je to 10k+ Sk radic oproti DA je to ako porovnanie napr. Lexus
LS460 a Dacia Logan. Pripustam ista podobnost tu je .....

Snad som nebol otravny.

PeSe