cache na diskovem poli

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 26 21:10:10 CEST 2008

Peter Sedivy - PeSe napsal/wrote, On 05/26/08 20:39:

> Ako gymnazista som behal po meste a hladal "bezny praci prostriedok",
> kedze v reklamach tie "vyvolene" s nim porovnavali..... :-)

	Mimochodem, ten jsi skutecne najit a koupit mohl - jeden vyrobce vyuzil
masivni "zadarmo" reklamy "na nej" v televizi a skutecne takovy "bezny
praci prostredek" baleny v bile jinak nepotistene krabici do kramu
dodaval. ;-)

> - je mylny nazor ocakavat, ze  diskove pole zvysi priepustnost, vykon,
> alebo nieco take ....

	To samozrejem neplati obecne, ale ani to neni obecna nepravda. DIskove
pole, v zavislosti na tom, jak v nem usporadame disky muze (nemusi)
pruchodnost zvysit, a to bud' cteci, zapisovou nebo obe.

	Ale pri jinem usporadani disku pruchodnost nezvysi (mirror s dvema
disky rozhodne nema vyssi zapisovou pruchodnost).

	Diskove pole *muze* byt resenim pozadavku na system s vetsi pruchodnosti.

> - cache pouzita na DA je zalohovana baterkou, ktorej plynie cas.
> Zvycajne po 2-3 rokoch Vam system ohlasi, ze skonci "zivotnost" baterie
> a pole sa prrepina do true write rezimu, co znamena, ze synchronizuje
> diskove operacie

	Vyznam baterky u systemu s UPS vnimam jako marginalni - v podstate
chrani jen pred zavadou napajeciho zdroje v PC...