Stahovanie posty z inych serverov

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 6 11:43:10 CEST 2008

Miroslav Lachman wrote:

> Prvnim je to, ze uzivatele to nastavit neumi a jelikoz jejich "jiny"
> e-mail je buhvi kde, je mozne, ze to tam ani nastavit nelze. (pripadne

	No, jestlize uzivatel neumi nastavit forward podle navodu, ktery mu
poskytne poskytovatel jeho postovni schranky (a co aj muzu posoudit, tak
vetsina je poskytuje) je otazka, proc se domnivat, ze dokaze do
software, ktery jim vyberes a nainstalujes nakonfigurovat vsechny sve
ruzne emailove ucty, ktere tak ruzne po svete budou mit.

> by se dost tezko kazdemu uzivateli zvlast radilo, jak si na svem
> "starem" e-mailu ma tohle nastavit, kdyz kazdy bude pouzivat neco jineho)

	Stejne jako jim budes tezko radit, kde maji najit ty udaje, ktere bude
potreba prepsat do toho software, ktery jim vyberes.

	Takze te "per uzivatel" starosti a konfigurace cekaji tak jako tak.

> Druhy problem pak je SPF. Narazil jsem na to u jedne domeny, ze ktere me
> prijde e-mail a odeme se ma preposlat na e-mail u Seznamu, ale tam se
> nedoruci s hlaskou: "mx50.seznam.cz[77.75.73.47] said: 550 Sender Policy
> Framework of `xxx.yyyyyyy.cz' domain denied your IP address."

	Predpokladal jsem, ze se bavime o systemu a mailovych schrankach, ktere
tazatel instaluje nekde u sebe. To, ze na Seznam posta forwardovat nejde
je tedy irelevantni - on ji odevsat bude forwardovat k sobe, ne na Seznam.

	A o SPF bych se vubec nerad dohadoval. Je to hezky pokus, bohuzel,
nekompatibilni se soucasnym systemem elektronicke posty. A navic nijak
masivne rozsireny. Ze Seznam posledni dobou zkousi kde-co aniz by se
zamyslel nad dopady je zase vec jina. Napriklad v prosinci k nim neslo
poslat dopis, kdyz adresa odesilatele obsahovala podtrzitko. Na druhou
stranu - je to sluzba zadarmo. Nemas pravo vyzadovat jakekoliv, natozpak
rozumne, chovani.

	Ale to jsem ponekud odbocil.

> Z tohoto pohledu je fetchmail, nebo getmail univerzalnejsi reseni s
> konfiguraci stejnou pro vsechny uzivatele v jednotnem rozhrani, nez

	Jak se to vezme. Udaje, ktere pro ne budes potrebovat uzivatel typicky
znat nebude - on dosud emaily cetl pres WWW rozhrani. Kde je nejaky POP
- zda tam vubec je - budes temhle uzivatelum muset zjistovat sam - tedy,
alespon te sorte, o ktere se bavime - te, ktera ani podle navodu forward
nenastavi.

	Nicmene, aby tu nedoslo k nedorozumeni - ja puvodniho tazatele nijak
neodrazuju od toho, aby realizoval softwarove reseni - ja jen podotknul,
ze jsem presvedceny, ze to jde bezsoftwarove, tedy s mensi potrebnou
praci na instalaci i naslednou udrzbu, zatimco mnozina "tupych"
uzivatelu, za ktere bude muset nastavovani stejne resit nekdo jiny - a
tedy objem "viceprace" bude v obou pripadech zhruba stejny a tudiz je
prvni reseni ve vysledku lacinejsi.

	Pravo na odlisny nazor tim neni nijak dotceno ;-)