Stahovanie posty z inych serverov

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue May 6 11:16:18 CEST 2008

Dan Lukes wrote:

> 	Ja, ac mam taky asi milion ruznych adres, ctu veskerou postu na jednom
> miste. Pouzivam na to kouzlo, ktere se jmenuje "forward". Muzu si tak na
> cteni praci s postou pouzit jakykoliv software, ktery jsem si oblibil a
> nikoliv jen ten jediny, ktery pro me vybral spravce ...
>
> 	Takze, podle me resis problem, ktery ma trivialni "bezsoftwarove"
> reseni. Staci uzivatelum trochu poradit, pokud ho nevymysleli sami.

Rekl bych, ze to ma hned dva problemy.
Prvnim je to, ze uzivatele to nastavit neumi a jelikoz jejich "jiny"
e-mail je buhvi kde, je mozne, ze to tam ani nastavit nelze. (pripadne
by se dost tezko kazdemu uzivateli zvlast radilo, jak si na svem
"starem" e-mailu ma tohle nastavit, kdyz kazdy bude pouzivat neco jineho)
Druhy problem pak je SPF. Narazil jsem na to u jedne domeny, ze ktere me
prijde e-mail a odeme se ma preposlat na e-mail u Seznamu, ale tam se
nedoruci s hlaskou: "mx50.seznam.cz[77.75.73.47] said: 550 Sender Policy
Framework of `xxx.yyyyyyy.cz' domain denied your IP address."

Z tohoto pohledu je fetchmail, nebo getmail univerzalnejsi reseni s
konfiguraci stejnou pro vsechny uzivatele v jednotnem rozhrani, nez
kazdemu z uzivatelu zvlast radit, jak si u jineho poskytovatele zaridit
forwarding.
Nicmene chapu, ze ty si zvladnes tohle nastavit "bezsoftwarove", tak
jako si to zvladne nastavit asi vetsina pokrocilejsich uzivatelu.
Bohuzel v dnesni dobe u pocitacu zacinaji prevladat spis cvicene opice :)

Mirek