Vymena disku v systeme

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 5 00:39:11 CEST 2008

Ciernik Tomas napsal/wrote, On 05/04/08 20:26:
> WD mali svojho (velmi davneho) casu problemy, ak bol na tom istom radici
> disk od ineho vyrobcu. Odvtedy som ich - aj kvoli tomuto nepouzival. Neviete
> ako su na tom teraz?

	Udajna nekompatibilita byla ve skutecnosti tim, ze spousta lidi si pri
jejich pripojovani proste neprecetla navod. WD disky umely spolupracovat
nejen s disky podle ATA specifikace, ale take se starsimi disky, kde
disky na jednom kabelu navzajem spolupracovaly trochu jinym zpusobem -
jen se museli k tomu-kteremu "druhemu" disku spravne nastavit podle
ocekavane metody spoluprace. V dokumentaci to byvalo celkem jasne
popsane. Kdo to neudelal, mel problem s nekompatibilitou.

	Vetsina disku jinych vyrobcu teze doby se pokousela o autodetekci typu
toho druheho disku, coz bylo skvele, kdyz se povedla (fungovalo to i bez
nejakeho nastavovani a tudiz cteni manualu) a tragicke, kdyz se
nepovedla (nebylo to jak nastavit manualne).