portbuild + upgrade balickov

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 29 16:08:18 CEST 2008

Marian Cerny wrote:
> [...]
> nastavenu premennu PACKAGESITE na svoj server).
>
> Teraz by som potreboval balicky na "klientoch" updatovat. Instalovat
> portupgrade sa mi do vsetkych jailov ale nechce (kvoli zavislostiam na
> perl a ruby - vytvorene jaily su casto jednoucelove, napriklad
> samostatny jail pre MySQL server). Viete mi poradit nieco jednoduchsie,
> co by sa na to hodilo? Napadlo ma, ze by to mohol zvladnut aj jednoduchy
> shell skript, ktory vezme zoznam balickov z pkg_version -IvL= a postupne
> jednotlive balicky odinstaluje a nainstaluje. Avsak chcelo by to

Nedavno na podobne tema probehla diskuze tusim ve freebsd-ports@, ale
vysledek byl ten, ze na to zkratak nic (krome portupgrade -PP) neni.
portmaster vubec neresi pkg, pouze kompilaci. Ale mozna by stalo za
pokud 'hacknout' ten portmaster. Je to cisty shellscript bez zavislosti
a umi toho hodne. Napasovat tam nekam jeste podporu pro pkg by nemusel
byt velky problem.

> Dalej by ma zaujimalo, ako by sa dali rozumne pripravovat balicky pre
> konfliktne porty. Napriklad by som chcel mat pripravene balicky pre
> apache-2.0 aj apache-2.2. Momentalne ziadne konfliktne balicky nemam,
> takze na portbuilde mozem pripravit nove balicky jednoducho pomocou
> portupgrade. U jedneho balicku to asi nebude problem robit aj rucne
> (teda jeden verziu odinstalovat a nainstalovat druhu). Ale pointyhat
> alebo system na vytvaranie release balickov FreeBSD to tiez nejako musia
> riesit, nie?

Ja mam takovy pocit, ze tam se to resi vzdy novou (cistou) instanci
tinderboxu - http://tinderbox.marcuscom.com/
Vic by o tom urcite mohl napsat Pav.

Mirek