portbuild + upgrade balickov

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Tue Apr 29 14:51:38 CEST 2008

Zdravim,

mam viacero serverov a jailov, tak som si vytvoril vlastny server
(jail), na ktorom si z portov kompilujem vlastne balicky. Tento server
som nazval portbuild.

Na instalovanie potom pouzivam pkg_add -r balicek (s tym, ze mam
nastavenu premennu PACKAGESITE na svoj server).

Teraz by som potreboval balicky na "klientoch" updatovat. Instalovat
portupgrade sa mi do vsetkych jailov ale nechce (kvoli zavislostiam na
perl a ruby - vytvorene jaily su casto jednoucelove, napriklad
samostatny jail pre MySQL server). Viete mi poradit nieco jednoduchsie,
co by sa na to hodilo? Napadlo ma, ze by to mohol zvladnut aj jednoduchy
shell skript, ktory vezme zoznam balickov z pkg_version -IvL= a postupne
jednotlive balicky odinstaluje a nainstaluje. Avsak chcelo by to
instalovat v poradi podla zavislosti.

Dalej by ma zaujimalo, ako by sa dali rozumne pripravovat balicky pre
konfliktne porty. Napriklad by som chcel mat pripravene balicky pre
apache-2.0 aj apache-2.2. Momentalne ziadne konfliktne balicky nemam,
takze na portbuilde mozem pripravit nove balicky jednoducho pomocou
portupgrade. U jedneho balicku to asi nebude problem robit aj rucne
(teda jeden verziu odinstalovat a nainstalovat druhu). Ale pointyhat
alebo system na vytvaranie release balickov FreeBSD to tiez nejako musia
riesit, nie?

Dakujem za rady.

Marian