postfix + spamassassin

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 29 08:01:32 CEST 2008

Zbyněk Burget wrote:
> No, nebudu nijak zpochybnovat tvoje tvrzeni ohledne sendmailu, ale ja
> osobne taky pouzivam Postfix

	Vidim, ze ani to, ze dve tretiny meho prispevku zabralo dvakrat
opakovane tvrzeni, ze se prispevek tyka prave toho konkretniho prispevku
- a tedy nikoliv sendmailu/postfixu jako takoveho - a tim ani toho, zda
jen ten-ktery z nich lepsi ci horsi pro tebe - moc nepomohlo ;-(

> Kdyz jsem se snazil pochopit sendmail, vzdal jsem to

	V dotcenem pripade ale slo o to, ze tazatel evidentne nepochopil ani
postfix, a to ani s pomoci navodu, ktere na Internetu nasel. Vychazel
jsem tedy z toho, ze pro sendmail, jako nativni MTA, najde navody
vhodnejsi - jednak budou urceny prave pro FreeBSD, takze odpadnou
dilemata (prlovske moduly z CPAN nebo z portu), jednak budou
pravdepodobne soucasnejsi (obzvlast pokud si najde navod pro soucasnou
release, ale on se sendmail nastesti az tak moc nemeni) a nakonec jich
bude vic - i kdyby sendmail nebyl rozsirenejsi MTA obecne, jako nativni
MTA na FreeBSD asi rozsirenejsi bude.

	Takze slo opravdu jen o ten jeden pripad, kdy si myslim, ze postfix
nebyl jako volba nejstastnejsi a konkretni tazatel si tak zadelal na
problemy jak ted tak do budoucna.