postfix + spamassassin

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Apr 28 22:20:57 CEST 2008

Dan Lukes napsal(a):

> 	No, a k tomu by se skoro hodila dalsi doplnujici otazka - proc vubec
> Postfix a ne nativne-systemovy Sendmail.

No, nebudu nijak zpochybnovat tvoje tvrzeni ohledne sendmailu, ale ja
osobne taky pouzivam Postfix - a to z jednoho jedineho prosteho duvodu:
Kdyz jsem se snazil pochopit sendmail, vzdal jsem to, protoze to v dobe,
kdy jsem potreboval udelat mailserver bylo pro mne slozity, jak dvojak
zebr. Postfix jsem nastudoval a pochopil za chvilku, nainstaloval a ono
to k memu uzasu fungovalo. Takze od te doby jakykoli dalsi mailserver
opet stavim automaticky na Postfixu, protoze ho znam a je pro mne snadno
pochopitelny. A komukoliv jinemu opet doporucim postfix, protoze az s
tim bude potrebovat poradit, budu vedet, kam sahnout.
Tim jsem ani v nejmensim nechtel rict, ze je sendmail horsi, jen je pro
mne v soucasne chvili celkem nepochopitelny. A po pravde mne to celkem
stve a kdybych mel dostatek casu (ktery nikdy mit nebudu), rad bych se
to naucil a postfix nahradil nativnim sendmailem.

...a to je zase muj dvacetnik do tehle diskuze

Zbynek