postfix + spamassassin

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 28 22:07:37 CEST 2008

Miroslav Lachman wrote:

> V prvni rade by me zajimalo, proc na produkcni server davat Postfix 2.6,
> (mail/postfix-current), kdyz stable je 2.5 (mail/postfix) a podle
> nasledujicich radku to nevypada, ze bys byl zrovna expert, ktery chce
> pomoct s vyvojem a odhalovanim chyb.

	No, a k tomu by se skoro hodila dalsi doplnujici otazka - proc vubec
Postfix a ne nativne-systemovy Sendmail.

	Podotykam, ze nemam v umyslou tvrdit, ze je sendmail obecne lepsi nez
postfix, nebo se ucastnit flamewar na toto tema.

	Ale v tomto pripade bych rekl, ze skoro lepsi je. Proste proto, ze
laik, ktery je laikem az natolik, ze si nedokaze vybrat ani z navodu,
ktere na internetu nalezne (a oznaceni laik v tomhle pripade neni ani
hanlive ani osobni utok - jen konstatovani urovne zkusenosti s danou
konkretni situaci) by si mozna nemel zbytecne komplikovat zivot
postfixem, ledaze ma nejake specialni pozadavky, ktere "normalni"
systemovy MTA nezvlada (ale z dotazu se nezdalo, ze ano). Lze rozumne
ocekavat, ze pro tool, ktery je soucasti systemu, bude funkcni a
aktualni navod snadneji nalezitelny. Komplikovat si uz tak pomerne
slozitou ulohu jeste nenativnim MTA je podle docela odvazne, ledaze je
to z nejakeho nam nezjeveneho duvodu opravdu nezbytne.

	Tim se opravdu nesnazim rict, ze sendmail je lepsi nez postfix, nebo ze
obecne plati, ze by se postfix na FreeBSD radeji nemel vubec pouzivat,
protoze je tam sendmail. Vyse uvedeny nazor nebyl obecny - tykal se
vyhradne jedne konkretni popsane situace. A v ni je, podle me, postfix
horsi z moznych voleb.

	Just my 0.02Kc